dimecres, 23 de juny del 2010

OPINEN- Artícle d'opinió de la Revista Els pinetons num 4

Últimament és freqüent que a les converses entre mares i pares de la nostra comunitat surti la paraula “bolet”. No és que de cop i volta ens haguem afeccionat massivament a una menja tan apreciada, és que el proper curs a l’escola hi haurà un “bolet”.


Potser cal explicar què volem dir quan diem que tindrem un bolet. A Ripollet, igual que a altres poblacions, té escoles d’una línia, de dues línies i una de tres línies. Aquestes escoles ofereixen un nombre de places que no sempre tenen la capacitat d’acollir les necessitats d’escolarització del municipi.

Quan es dóna aquest cas s’adjudica un grup de 25 infants a algun dels centres de la població. Els criteris per acollir aquest grup és que l’escola acollidora tingui espai físic i que no en tingui un altre d’adjudicat.

Com veieu la creació d’un bolet hauria de ser una situació excepcional però malauradament a Ripollet ja portem tres anys amb un dèficit de places ofrenades per la quantitat de noves sol·licituds. Aquesta situació any rere any està empitjorant: aquest curs escolar s’han hagut de formar dos bolets – un al Ginesta i un altre al Pinetons.

No és difícil concloure que la Generalitat de Catalunya, amb la creació d’aquests bolets, no està donant una solució definitiva al problema. La situació es resoldria amb la construcció d’una nova escola on acollir l’excés de places escolars o, si més no, amb la creació d’una nova línia allà on això sigui factible (escoles amb terreny suficient que permetin l’ampliació de l’edifici).

Des de les famílies estem tips de “bolets” amb els quals no només s’ocupen espais destinats a fer diverses activitats per als nostres fills i filles, sinó que també compliquen el desenvolupament dels projectes d’escola. Reivindiquem una escola pública i de qualitat i això passa per una millora de l’inversió en educació, tant pel que fa a mitjans humans com a instal·lacions.

Malgrat tot, davant d’aquesta situació, l’escola acollirà aquest infants i les seves famílies amb el màxim de garanties i qualitat tant pel que fa a aspectes pedagògics com relacionals i afectius.

Des del primer moment que l’escola Els Pinetons va iniciar la seva trajectòria educativa hem tingut la ferma voluntat de ser tres escoles petites en una escola gran. La identitat de l’escola petita té un pes específic en com s’organitzen els espais i els projectes d’escola. És un dels nostres trets d’identitat.

Aquesta visió no deixarem de tenir-la per la incorporació d’un grup de tres anys, estem cercant les fórmules més idònies que garanteixin el mateix funcionament que hem tingut fins ara. Hem estat analitzant totes les possibilitats i tots els punts de vista, els aspectes positius i aspectes negatius de diferents organitzacions, hem reflexionat sobre com reubicar els grups d’infantil per tal de continuar mantenint un sistema de relacions de qualitat entre els infants, les famílies i l’equip de mestres.

No tenim el més mínim dubte que ho aconseguirem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada